Skip to content Skip to navigation

Езикова политика и образование

Чтение рассказов Йордана Йовкова в рамках изучения болгарского языка. Сюжеты народных преданий как средство языкового погружения

Процесс изучения языка всегда должен проходить в неразрывном единстве с миром и культурой народа, говорящего на этом языке, так как каждое занятие – это перекресток культур, практика межкультурной коммуникации, и за каждым иностранным словом стоит обусловленное национальным сознанием представление о мире, его отражение, характеризующееся национальным сознанием. Преодоление языкового барьера недостаточно для обеспечения эффективности общения между представителями разных культур, следует преодолеть барьер культурный.

The Values of Etymological Studies of Prof. D. Luka about Albanological Sciences

Linguists that have dealt with genuine etymological studies in Albanian language  during the nineteenth century and the twentieth century have been very few, besides Mayer, Pedersen the Jokel who have dedicated special attention to Albanian etymological problems, the other foreign linguists studied Albanian language from other angles.

Прагматическите текстове в обучението по чужд език (руски език)

Моделът за успешно обучение по чужд език е актуален, ако към езиковите знания добавим  умение да разчитаме правилно съвременните комуникативни интенции, проявени в различни сфери на общуването. В приложен план е възможно формиране на социокултурна компетенция чрез използването на прагматически текстове: кратки по обем, с популярно или информативно съдържание.

Интерактивни методи за обучение на занятията по български език със студенти от университет „L‘Orientale“ в Неапол, Република Италия

През последните години все повече се говори за интерактивните методи на езиково обучение. Те са известни отдавна в образованието, но днес се разглеждат като основен /приоритетен/ методически подход за чуждоезиково обучение, даващ възможност за решаване на комуникативно-познавателни задачи чрез чуждоезикова комуникация. По терминологията на методологията значението на категорията интерактивно обучение е следното:

Цели и съдържание на опитно обучение по български език на студенти от университет „L‘Orientale“ в Неапол

Работейки върху докторантска теза за конструиране на функционален модел за изучаване на български език в интеркултурна среда, стигнахме до изводи и формулирахме практически насоки за интерактивно обучение, които апробирахме в учебна група от студенти в университет „L‘Orientale“ в Неапол.

Страници

Subscribe to Езикова политика и образование